موتور جستجو گوگل پس از متهم شدن یوتیوب به ردیابی نادرست کودکان و نقض قوانین حریم خصوصی مورد انتقاد قرار گرفت.
گوگل به نگرانی های ایمنی در مورد محصول Performance Max خود پاسخ داده است.
موتور جستجو گوگل که به شدت در مورد خرید بک لینک برای رتبه بندی نتایج گوگل انواع الگوریتم های مختلفی را ارائه داده است پس از آن که پلتفرم آن یوتیوب به ردیابی نادرست کودکان برای اهداف تبلیغاتی هدفمند در مطالعه ای که توسط Adalytics انجام شد، مورد انتقاد قرار گرفت.
بر اساس این تحقیق، برندهایی که از محصول PMax آن استفاده می کنند ممکن است به طور ناخواسته قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض کرده باشند.
با این حال، گوگل این ادعاها را رد کرده و نشان می دهد که سوء تفاهم وجود داشته است.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگر مشخص شود که برندها COPPA را نقض می کنند، ممکن است مجبور شوند جریمه مالی قابل توجهی را بپردازند، درست مانند YouTube در سال 2019 که رکورد 170 میلیون دلار را برای تسویه هزینه های مشابه هزینه کرد .
گوگل چه گفته است؟ جینی ماروین، مسئول ارتباط محصولات تبلیغاتی گوگل، گفت:
«در مورد کنترلهای ایمنی برند و گزارشهایی که در PMax پشتیبانی میشوند، سردرگمی وجود دارد. بنابراین میخواهم خلاصهای از اهرمهای مهم موجود را به اشتراک بگذارم تا به شما در کنترل انواع محتوایی که تبلیغات PMax شما میتوانند در کنار آن در جستجو، خرید، نمایش و موجودی ویدیو نشان داده شوند، کمک کنم.با تهیه محتوا یه به عبارتی سفارش تولید محتوا با بهترین کیفیت میتواید از سایتهای مثل آپ بک لینک هم اقدام نمایید تا شامل جریمه و یا نقض نباشد
«در ابتدا، کنترلهای مناسب بودن جستجو و خرید. حذف نام تجاری جدید در سطح کمپین PMax مانع از نمایش تبلیغات شما برای درخواستهای خاص برند در جستجو و خرید میشود – کلمات کلیدی منفی در سطح حساب مانع از نمایش تبلیغات شما برای آن عبارتها در جستجو و خرید میشوند.
«در مرحله بعد، کنترلهای تناسب نمایش و ویدیو PMax از *همه* تنظیمات تناسب محتوای در سطح حساب شما پشتیبانی میکند – از نماد ابزار در Google Ads در دسترس است:
برچسبهای محتوا به شما امکان میدهند سطح بلوغ محتوای YouTube و GDN را که تبلیغات شما میتواند روی یا در کنار آن نشان داده شود، محدود کنید. به عنوان مثال، اینجا جایی است که گزینه “محتوای مناسب برای خانواده ها” را با یک کلیک پیدا خواهید کرد.
نوع موجودی – گسترده، استاندارد، محدود – به شما امکان میدهد به سرعت نوع محتوایی را که مناسبترین نوع نام تجاری خود را در YouTube و GDN انتخاب کنید. – استثناهای نوع محتوا مانع از نمایش تبلیغات در قسمتهای خاصی از محتوای ویدیویی مانند پخش زنده یا ویدیوهای جاسازی شده YouTube میشوند.
دسته بندی محتوای حساس به شما امکان می دهد انواع خاصی از محتوای GDN مانند تراژدی و درگیری را حذف کنید. – حداکثر 1000 کلمه کلیدی محتوا را حذف کنید تا از نمایش تبلیغات در YouTube و محتوای GDN مربوط به آن کلمات جلوگیری کنید.
استثناهای قرارگیری از نمایش تبلیغات شما در محتوای خاص YouTube و GDN جلوگیری می کند. PMax به استثناهای قرار دادن در سطح حساب و MCC احترام می گذارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کنترل های تناسب محتوا رجوع کنید
«گزارشهای مکانیابی PMax سایتها و برنامههایی را نشان میدهد که تبلیغات شما در آنجا نمایش داده میشوند و صریحاً برای ابزارهای ایمنی برند GDN ساخته شدهاند. آنها را می توان در ویرایشگر گزارش ها در Google Ads پیدا کرد.”
“امیدواریم که مفید باشد و لطفاً هر گونه سوالی را به اشتراک بگذارید! همچنین شایان ذکر است که محتوای YouTube و ناشر باید دستورالعملهای محتوای Google را رعایت کند تا واجد شرایط کسب درآمد باشد. و YouTube دارای اعتبارنامه ایمنی نام تجاری MRC برای تبلیغات ویدیویی در جریان است.
نتیجه: در پاسخ به یافته ها، IPG Mediabrands تحقیقات خود را انجام داد. طبق گزارشها، این شرکت دریافت که حداقل یکی از مشتریانش، که یک کمپین با هدف بزرگسالان را اجرا میکرد، ویژگی تبلیغاتی خود را در کانال «ساختهشده برای بچهها» داشت. اگر کودکی روی تبلیغ کلیک میکرد، پیکسلهای ردیابی از وبسایت برند، دادههای کودک و همچنین شناسه مرتبط با او را جمعآوری میکرد. سپس این داده ها با PMax گوگل به اشتراک گذاشته می شد.
IPG Mediabrands که 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری بازاریابی در سرتاسر جهان را مدیریت می کند، طبق گزارش ها به این نتیجه رسیده است که برای شناسایی میزان کامل تأثیر بر مشتریان خود به تحقیقات کامل نیاز است. با این حال، در این بین، یک ایمیل “هشدار حریم خصوصی” برای مشتریان صادر کرد و به آنها توصیه کرد که کمپین های خود را با استفاده از PMax گوگل به طور موقت متوقف کنند.
آیا قوانینی نقض شده است؟ تحت COPPA، خدمات آنلاین باید قبل از جمعآوری دادهها برای اهداف تبلیغاتی هدفمند از کودکان زیر 13 سال، رضایت والدین را دریافت کنند.
محققان Adalytics ادعا میکنند که پلتفرمی را شناسایی کردهاند که تبلیغات شخصیسازی شده از بیش از 300 برند را در ویدیوهای «ساخته شده برای بچهها» ارائه میدهد، که اگر درست باشد، قوانین حریم خصوصی را نقض میکند. وقتی بینندگان روی این کمپین ها کلیک می کردند، به وب سایت برند هدایت می شدند که گاهی اوقات منجر به حذف کوکی ها در مرورگر کاربر می شد.
COPPA چیست؟ طبق قانون فدرال ایالات متحده، COPPA جمع آوری و استفاده آنلاین از اطلاعات شخصی افراد زیر سن 13 سال را تنظیم می کند. این توسط کمیسیون تجارت فدرال اجرا می شود. قوانین در مورد وب سایت های تجاری و خدمات دیجیتال اعمال می شود که یا:
برای کودکان زیر 13 سال تجویز می شود.
بدانید که آنها در حال جمع آوری اطلاعات شخصی به صورت آنلاین از کودکان زیر 13 سال هستند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
شرایط را ببینید.
IPG Mediabrands چه گفته است؟ سخنگوی IPG Mediabrands به Search Engine Land گفت که این ایمیل یک “پیش نویس اولیه و تایید نشده یک یادداشت داخلی است که منعکس کننده POV سازمانی گسترده تر ما نیست. این مورد پس گرفته شد. برای مشتریان ارسال نشد.”
ایمیل مورد بحث – که توسط Business Insider بدست آمده است – به شرح زیر است:
از آنجایی که گزارش قرارگیری برای PMAX در دسترس نیست، توصیه میکنیم که مشتریان بهطور موقت PMAX را متوقف کنند تا زمانی که کارایی کنترلهای بالا در کمپینهای غیر PMAX که در آن گزارشدهی مکان در دسترس است تأیید شود.»
“مشتریان باید با تیم حقوقی، حریم خصوصی/infosec، وبسایت و دادههای خود مشورت کنند تا در معرض قرار گرفتن بالقوه قرار بگیرند و فرآیند مناسب برای شناسایی و حذف دادههای جمعآوریشده بالقوه از کودکان را تعیین کنند. برای مثال، تبلیغکنندگان ممکن است دادههایی را در CDP خود ارزیابی کنند که
ز یوتیوب به عنوان منبع ترافیک.”
این توصیهها بر اساس احتمال بررسی FTC و همچنین با توجه به شواهدی مبنی بر هدر رفتن سرمایهگذاری در تبلیغات علیه مخاطبان ناخواسته ارائه میشوند.»
شیرجه عمیق. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات آن ، مطالعه YouTube Adalytics را به طور کامل بخوانید. برای اطلاعات بیشتر ، اسناد رسمی Google در مورد نحوه عملکرد تبلیغات در YouTube برای حسابهای تحت نظارت را بخوانید.
بدون دیدگاه